Handelsbetingelser

Generelle oplysninger
BigConnect s.r.o.
Harhaj 1
08645 Harhaj, 
Cvr.: 53342992

Betaling
ByMain modtager betaling med Stripe, VISA, VISA Electron, Mastercard og Paypal. Det er også muligt at betale via MobilePay Online.

Alle beløb er i DKK. danske kroner og er inkl. moms.
ByMAIN bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at man ikke kan aflæse dine informationer.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:
1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.

Vi tager ikke kortgebyrer og beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.


Fragt

MetaloPro leverer med møbeltransport samt PostNord. Vi leverer kun til brofaste øer. Kontakt os for en løsning hvis du ønsker levering på ikke brofast ø.

Vi kontakter dig på email, når din bestilling er klar til enten afsendelse eller afhentning. Har du valgt transport af din bestilling, vil dine indtastet data blive videregivet til transportselskabet.

Levering til kantsten
Her er det vigtig du står klar til at tage imod varen nå den ankommer sammen med hjælpere som kan løfte det bestilte. Transporten må kun sætte det af ved kantstenen.

Levering samt indbæring til st. etage.
Ved denne leveringsform bære transporten det ind i max stue etage. Det er dit ansvar at transporten har tilstrækkelig plads til at bære det bestilte ind. Du skal selv står for monteringen.

Levering, indbæring til st. etage samt opsætning
Ved denne leveringsform bære transporten det ind i max stue etage. Det er dit ansvar at transporten har tilstrækkelig plads til at bære det bestilte ind. Desuden opsætter transporten bordet på ønsket plads(max st. etage) samt tager alt emballage med retur.

Modtagelse
Ved modtagelse af varen er det vigtigt du tjekker for evt. skader. Det er dit ansvar at sikre dig, at varen er i intakt og korrekt stand ved modtagelsen. Vi benytter eksternt fragtselskab til alle vores forsendelser. Derfor SKAL du reklamer på stedet overfor fragtmanden, hvis skaden er sket – ellers bortfalder erstatningsansvaret.

Pakken kan stilles uden kvittering
Det er meget belejligt at kunne modtage en pakke/leverance selvom man ikke er hjemme, men det er vigtigt at være opmærksom på de potentielle risici, der følger med. Hvis du vælger at lade pakken blive efterladt, vil ansvaret for eventuelle skader på pakken overgå til dig som modtager. Hvis du opdager en skade på pakken, når du kommer hjem, er der en chance for, at speditøren vil afvise at dække skaden, da de ikke længere er juridisk ansvarlige. Hvis varen bliver stjålet efter levering, vil det også være dit ansvar.

Vi benytter eksternt fragtselskab til levering af vores borde og bænke, hvorfor vi ikke kan garantere levering inden for en bestemt tid, eller på en bestemt dag – som er efterspurgt af kunden. Vi bestræber os dog altid på, at hjælpe på bedst mulig vis. Vi videregive meget gerne kundens ønske omkring ønskede leverings dage/uger til transporten.

Billeder sendt til os
Vi er rigtig glade for alle de smukke billeder, kommentarer og tilbagemelding som vi får fra vores kunder. Alle billeder sendt til os i denne henseende forbeholder vi os ret til at dele og bruge i markedsføringsøjemed. Ønsker du ikke dette, skal det fremgå tydeligt af det fremsendte materiale.

Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for varen returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Ingen fortrydelsesret
Aftaler om levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg, kan ikke fortrydes. Udstillingsmodeller(borde/bænke/stole eller andet købt direkte fra udstillingen) købt i showroom købes som beset og uden fortrydelsesret.

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
BigConnect s.r.o.
Duklianska 1410/21
08501 Bardejov, Slovakiet

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse mod forudgående aftale.

Fortrydelsesret i erhvervskøb
Vi yder ikke fortrydelse til erhverskøb. Udgør faktureringsadressen en virksomhedsadresse og/eller findes firmanavn eller cvr. nr. faktureringsadressen, betragtes ordren som erhvervskøb. Alle udstillingsborde(står fremme i showroom), anses som købt som beset.

Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Bemærk: Træ er et levende materiale og kan ændre form / vride sig. Specielt ved bænk af hel planke samt bord af hele planker på base ben pga. den svævende effekt. Svindrevner og vrid i træet er en del af den forventet naturlige patina og opfattes derfor ikke som en reklamation. En svindrevne karakteriseres som en revne i træet og kan variere meget i størrelse – halvt eller delvis igennem planken/blokken. Vrid ifm. svindrevne kan også forekomme. Svindrevner udfyldes nemt og hurtigt med filler. Vi anbefaler at bruge Wood Repair E800 Aqua+. Fyld filler i revnen og glit efter med fugtig klud eller fugtig svamp.

Sildebensbordene kan krumme / bue, alt efter miljøet det er placeret i. Da træ er et levende materiale er dette helt naturligt og en del af det man forventer af et bord i massive materialer.

Vores borde og bænke er håndlavet produkter fra levende materialer. Derfor kan uensartheder i overfladen forekomme. Delvis manglende udfyldninger af knaster og tørrerevner kan ligeledes forekomme. Vi vedlægger filler i passende farve, så du hurtigt selv kan udfylde disse.Fyld filler i revnen/hullet og glit efter med fugtig klud eller fugtig svamp.

Reklamationen gælder ikke fejl eller skader opstået ved forkert betjening af produktet.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
BigConnect s.r.o.
Duklianska 1410/21
08501 Bardejov, Slovakiet

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Reklamation for erhvervskøb
For erhverv, offentlig institutioner eller sammenlignelige virker er reklamationsretten begrænset til 6 måneder. Udgør faktureringsadressen en virksomhedsadresse og/eller findes firmanavn eller cvr. nr. i faktureringsadressen, betragtes ordren som erhvervskøb. Alle udstillingsborde(står fremme i showroom), anses som købt som beset.

Andet
Generelt kan angivet størrelser fravige op til 25mm både i længde og bredde. Specielt plankebord lavet af 2 hele planker i en bredde af 100cm med renskåret kant, kan sagtens være 98cm selvom 100cm er valgt i konfigurationen. Bordben må variere optil 5mm fra oplyste mål. Dette gælder også bordben fremstillet efter specialmål.

Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os her. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr.  Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her – http://ec.europa.eu/odr

Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos ByMAIN ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på metalopro.dk er BigConnect s.r.o..
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os via kontaktformularen.
Sidst opdateret 11.12.2020

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
BigConnect s.r.o.
Duklianska 1410/21
08501 Bardejov, Slovakiet

©MetaloPro 2024. Alle rettigheder forbeholdes.